שיטות וסוגים של יוגה


אנשים מספרים לכם איך היוגה עושה להם טוב בחיים? גם אתם שוקלים להתחיל לתרגל? עכשיו עולות שאלות בסיסיות לגבי הבחירה להתחיל לתרגל יוגה – איך מתחילים? איזה סוגי יוגה יש? וגם איך לבחור שיטת יוגה?

אז כדאי אולי להתחיל בהיכרות עם שיטות ביוגה המוצעות במקומות שונים. שיטות וסוגים של יוגה נבדלות אחת מהשנייה במאפיינים וצורת התרגול, ולכן התשובה לשאלה למה יוגה טובה ומועילה, תלויה בעיקר בך ובמה שמתאים לך המשמעות היא שאם אתם מכירים את עצמכם ותכירו את  שיטות היוגה השונות תוכלו להבין  איזה יוגה מתאימה לכם. לא נוכל לסקור את כל השיטות לכן נביא לפניכם רק מדגם מייצג לשיטות שונות של יוגה.

שיטת איינגאר יוגה

שיטת איינגאר יוגה מאופיינת בביצוע מדויק של תנוחות היוגה  בהתאם לצירים שיש לנו בגוף. ההקפדה על  דיוק משפרת את תחושת היציבות הנפשית והפיזית, ותורמת לשיפור תפקודן של מערכות שונות בגוף. היא גם מגמישה ומחזקת את הגוף של המתרגל  ובאופן כללי מעניקה תחושה של הנאה ובריאות. מאפיין נוסף הוא השהייה הממושכת בתנוחה שהיא חשובה ליציבות המנטלית בשונה מחוסר השקט שמאפיין חיינו.

שיטה זו נלמדת  במרכז איינגאר יוגה לב תל-אביב על ידי צוות מורים מקצועי שמתאים את התרגול ליכולתו ולצרכיו של כל תלמיד או תלמידה. שיטת איינגאר יוגה מתאימה לכולם, לרבות אנשים מבוגרים המבקשים לשפר את חייהם באמצעות היוגה. בזכות מקצועיות המורים וההתבססות המדעית של השיטה יש בה שיעורים מיוחדים לאנשים הסובלים מבעיות שונות כמו כאבי גב, פריצות דיסק, לחץ דם גבוה ואף מחלות כמו פרקינסון..

סוגים נוספים של יוגה

מלבד איינגאר יוגה יש סוגים נוספים של שיטות תרגול:

  • אשטנגה יוגה – סוג של יוגה הממוקדת בסדרה קבועה של תנוחות שיש לבצע ברצף מסוים, עם עלייה ברמת העצימות ושימת דגש על משך השהייה בכל תנוחה. מדובר בתרגול אינטנסיבי ודינמי עם רמה גבוהה של תובענות פיזית. בניגוד לשיטת איינגאר, כדאי לקחת בחשבון את חוזק הגוף והסיכוי להפצע למי שאינו מיומן וגופו אינו חזק וגמיש.
  • האטה יוגה – שיטת תרגול יוגה השמה דגש על תנוחות המחזקות את אנרגיית החיים. בשיטה זו מתרגלים בקצב איטי ורגוע שורה של תנוחות קלאסיות, בתרגול שמתאים לכל גיל ולכל רמת כושר גופני.
  • ביקראם יוגה – שיטה שיש בה עשרים ושש תנוחות. היא מבוצעת במרחב מאוד חם ולח עם מראות, במטרה לדמות את תנאי האקלים של דרום הודו. התרגול עצמו מבוסס על חיקוי המורה, כמעט ללא תיקונים מצידו. כדאי לדעת ששיטה זו אינה נחשבת ליוגה, למרות שמה, מאחר והיא מוגבלת במספר התנוחות שלה ואינה כוללת את הרגליים האחרות שהן חלק מהיוגה: החלק הפילוסופי והרוחני. .
  • ויני יוגה – שיטת יוגה השמה דגש על היבטים הוליסטיים וטיפוליים. מדובר בשיטת תרגול רכה ועדינה עם חזרה נינוחה על רצפי מנחים, ושימת דגש על התאמה אישית לכל מתרגל והחוויה שהוא עובר.
  • פאוור יוגה – שיטה מאוד דינמית ואינטנסיבית המשתנה ברצפי המנחים, עם תרגול המוביל למאמץ והזעה המלווה בתנועות מהירות, ותורם לשיפור רמת הגמישות, כוח ושיווי המשקל. כדאי לקחת בחשבון את הסיכונים מטמונים בתרגול השיטה למי שסובל מבעיות שלד או אינו נמצא בכושר.

הרשמה לשיעורי איינגאר יוגה

להרשמה לשיעורי איינגאר יוגה ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם מרכז איינגאר יוגה לב תל-אביב בטלפון 03-6020934.

Loading...