לימודי יוגה בשלבים


מיומנות היא דבר נרכש. את רומא לא בנו ביום אחד, ואת גופנו, שהוא רקמה נבנית לפי דרך חיינו, אנחנו בוחרים לעצב. היוגה מקנה את המודעות לגוף. ברגע שמתחילים את התרגול ביוגה, יוצרים את הקשר בין הגוף לנפש ומעגל המיקוד והתוצאה.

מהם השלבים אותם חווה היוגיסט?
בתחילה, לומד התלמיד להכיר את התנוחות שהוא מבצע, וממקם נכון את האיברים לפי מבנה התנוחה. בהמשך עובד על דקויות ועל מבנים מעודנים יותר, מה שמחדד את המיקוד וקורץ אל השלב הבא, שהוא תרגול נכון של נשימות תוך התייצבות בתנוחה, וחשוב לציין כי הבנת יחסי הגומלין בין אברי הגוף אל התודעה עוברת כחוט השני בכל שלב של תרגול ולימוד.
|
מהי שיטת איינגאר יוגה, ואיך ניתן ללמוד אותה בשלבים?
כדי להתקדם לשלבים מתקדמים, על היוגיסט להפנים את השלבים הקודמים שרכש על דקויותיהם. ישנם ארבעה שלבים: שלב האסנה- בו התרגול אינטואיטיבי, והמתרגל אמור להתאים את גופו לצורת התנוחה לממדיה. בשלב השני המתרגל לומד את דקויות התנוחה ומארגן כך את איבריו השונים הקשובים זה לזה. בשלב השלישי- שלב המעבר- הוא שלב המודעות לתנוחה, היות ועליו לשהות בתנוחה זו זמן- מה, על היוגיסט להבין את פעולותיו ומתוך המחשבה להדק את חושיו את התנועה עד לשלמותה. בשלב הרביעי והאחרון הוא שלב מדיטטיבי, בו הגוף והנפש מתמזגים זה בזו.

Loading...