יוגה לגיל הזהב


רבים מניחים כי יוגה מתאימה לקהל יעד צעיר יחסית, אך לא כך הדבר- שכן לשימוש ביוגה בקרב גילאים מבוגרים ערך בריאותי מובהק, במישור המנטלי והפיסי גם יחד. תרגול רציף של יוגה בגיל הזהב מהווה גורם מוכח להפחתה בכאבים ושיקום מהיר ומקסימלי מפציעות. כך, מבוגר שהינו פעיל בתחום היוגה חש אוטומטית חזק יותר, יעיל, שבע רצון מתפקודו וממצב רוחו המשופר.

במה מסייעים שיעורי יוגה בגיל הזהב?
ובכן, כמה מהסימפטומים העיקריים בקרב גיל הזהב הינם ירידה במסת השרירים בגוף והידלדלות העצם. תופעה זו מגבירה את הסיכון לשברים ופציעות, ובמקביל מקשה על החלמתם של אלה האחרונים. בנוסף, תרגול תקופתי של יוגה משפר באופן ניכר את היציבה ומסייע בשמירה על שיווי המשקל. לצד זאת, לעוסקים ביוגה יתרונות נוספים הרלוונטיים פי כמה כשמדובר בגיל הזהב- והם הערך החברתי שבכל מפגש, כמו גם תחושת החיות והאנרגיה שמציפה את המתרגל באופן מיידי ולאורך זמן.

יוגה בגיל הזהב- הרמוניה אידיאלית בין הגוף והנפש
לא בכדי נהוג לומר כי נפש בריאה שוכנת בגוף בריא, והיוגה היא זו שמוכיחה את נכונותו באופן אופטימלי. עם זאת, חשוב להקפיד על מספר כללים בעת תרגול יוגה לגיל הזהב- כך, בין השאר, הפעילות בגיל השלישי צריכה להיות מבוקרת בהרבה מזו הדרושה בגילאים צעירים יותר, וממוקדת בהגמשת מפרקיו של המתרגל ובהגדלת טווח תנועתו. על כן, חשוב להתאים שיעורי יוגה טיפולית באופן מקסימלי עבור אדם בגיל הזהב, תוך התחשבות בצרכיו, דרישותיו וטעמו האישי.

Loading...