תרומתה של היוגה לבריאות


למה היוגה עושה טוב?
משמעה של המילה יוגה היא "איחוד". בין הגוף לתודעה, בין הרצון לעשות לבין הרצון לא לעשות, בין הפנים לבין החוץ שמלא בגירויים. החושים שלנו עובדים שעות נוספות ואינם יודעים מנוח: הריחות, הצבעים, התנועה, הצלילים, הפרסום, הקניות, המכירה, המקלדת… פשוט טירוף. ומול זה יש את הכסא. הרבה שעות כסא. היוגה מציעה לך לעזוב רגע את הבחוץ, ולהכנס אליך הביתה ולהסתכל גם פנימה. להיות כאן ועכשיו. למתוח את הידים למעלה ופשוט להרגיש טוב. עכשיו! להתכופף לריצפה ולראות את בהונות הרגלים שלך ולהזכר שהן שם. לא אחת – חמש. לנשום עמוק ולהחזיק את עצמך למרות שהשרירים כבר רועדים – להרגיש איך אתה מתחזק, מתגמש. הקולות המזמזמים בחוץ מתרחקים ואתה עסוק לרגע רק בעצמך. באיזון הזה שהיוגה מאפשרת ליצור. בתחושה שאתה עושה בדיוק את הדבר בזמן הנכון. מתמלא אנרגיה ומתאזן. עושה לעצמך משהו טוב.

למה לבחור בשיטת איינגאר יוגה?
שיטת איינגאר יוגה היא כלי רב עוצמה, שמאפשר לכל אדם לשפר את חייו. ייחודה של השיטה נעוץ בגישה רוחנית, המשלבת היגיון מדעי צרוף והבנה פיזיולוגית עמוקה. שיטת איינגאר יוגה מובנית ומדוייקת ולכן נדרשת הוראה מקצועית ואחראית. המורים בשיטת איינגאר עוברים מסלול הסמכה ארוך ומעמיק של כמה שנים, ונדרשים לעמוד בבחינות קשות. זו הדרך להבטיח הוראה ברמה גבוה. דבר נוסף המייחד את השיטה, היא הגישה לפיה כל אחד יכול לתרגל יוגה. עזרים שונים מאפשרים גם למי שמתקשה או מוגבל, ליהנות מהדברים המופלאים שהיוגה מציעה.

איך בוחרים מקום ללמוד בו יוגה?
בארץ פועלים מקומות רבים בהם מתקייםלימודים של יוגה: מרכזי ספורט המציעים שיעורי יוגה כחלק מפעילות המקום, מקומות בהם יש שיעורי יוגה בשיטות שונות ולעיתים גם פילאטיס, ומקומות שמלמדים בהם שיטה אחת בלבד. למעט מקרים יוצאים מן הכלל, המלצתנו היא ללמוד במקום המתרכז בשיטה אחת (תהא השיטה אשר תהא). אנו מאמינים שיוגה אינה סופרמרקט. עליך לדבוק בדרך מסויימת, כדי ליהנות ממה שיש לה להציע. באשר למורים, חשוב לבדוק מה ההכשרה אותה עברו, האם למדו במקום רציני והאם הם ממשיכים ללמוד ולהתפתח. אלו הם לפחות דברים שנדרשים מהמורים המלמדים במרכז איינגאר יוגה – לב תל אביב. אנו מודעים היטב לנזק שעלול להגרם מתרגול לא מבוקר או ממאמץ יתר ורואים בהוראה אחריות גדולה.

Loading...