כמה מילים על יתרונות היוגה


יוגה הפכה במרוצת השנים לשיטת תרגול מועדפת על רבים בארץ ובעולם, בזכות שורה ארוכה של יתרונות. במאמר הבא נפרט בקצרה על היתרונות של תרגול יוגה, נסביר כמה פעמים בשבוע מומלץ לעשות יוגה ונביא המלצה על שיטת יוגה טיפולית.

 היתרונות של תרגול יוגה

הקפדה על תרגול יוגה באופן שוטף מעניקה כמה וכמה יתרונות שכדאי להכיר:

  • תרגול יוגה מעניק זמן איכות עם שימת דגש על מה שקורה לנו בגוף ובנפש, ברגע הנוכחי, בתוך מרחב שנותן מרווח נשימה מלחצי היומיום, מרים אותנו מהכיסא וגורם לנו להרגיש טוב בגוף ועם עצמנו.
  • התנוחות השונות ביוגה משפיעות על אברים ומערכות מגוונות בגוף, לרבות מערכת העצבים, שיפור תפקודה של מערכת העיכול, הפחתת רמות של מתח וחרדה, כאבי גב ובעיות בעמוד השדרה, הקלת דלקות, כאבי ראש, נוקשות בצוואר ועוד.
  • תרגול יוגה תורם לשיפור יציבות הגוף והגמשתו, וכן תומך במי שרוצה להפחית במשקל.
  • בהיותה שיטת תרגול השמה דגש על שימת לב, לנשימה ולאברי הגוף, יוגה יכולה להתאים לאנשים בכל גיל ובכל רמת כושר, לרבות אנשים מבוגרים, נשים הרות ואנשים הסובלים ממוגבלויות וממחלות שונות.
  • היוגה משלבת גם תרגילי נשימה ומדיטציה, לצד היותה ממוקדת בכאן ועכשיו עם שימת לב למה שקורה בגוף ובנפש. בתור שכזאת היא נחשבת לשיטת תרגול מעולה להפחתת מתח וחרדה, לצד שיפור בתפקוד המוח ועלייה ברמת ריכוז, שיפור איכות שינה, האטת תהליכי הזדקנות ושיפור במצב הרוח ואיכות החיים.

יוגה – כמה פעמים בשבוע כדאי לעשות?

באופן כללי, הכי טוב לתרגל יוגה כל יום, בין אם מדובר בתרגול בכיתה עם מורה או בתרגול עצמאי בבית. יחד עם זאת, מי שאורח חייו אינו מאפשר לו תרגול יוגה יומי גם תרגול של פעמיים ושלוש בשבוע יהיה אפקטיבי. כדאי לבצע תרגול יוגה שבועי עם ליווי של מורה, שיכול לבנות לכם תוכנית תרגול מותאמת ליכולתכם אותה תוכלו לבצע לבד בשאר ימות השבוע. יחד עם זאת, למי שרק מתחיל ועדיין לא מיומן בביצוע נכון ומדויק, עדיף לבצע תרגולים רק בליווי מורה עד שיפתח רמה מספקת של מיומנות.

 

איזו שיטת יוגה מומלצת?

חשוב להבין כי יוגה אינה עשויה מקשה אחת. ישנם כמה וכמה סוגי יוגה כאשאר לכל שיטה יש איכויות משלה. מבין השיטות, היותר מומלצת לצרכי טיפול בבעיות שלד או בעיות בריאותיות אחרות היא שיטת איינגאר יוגה. שיטה זו  פותחה באופן ששם דגש על שילוב בין מסורת של אלפי שנים ומדע מודרני. השילוב הזה מאפשר לכל אחד לשפר את איכות חייו, מצב בריאותו ותפקוד גופו. מדובר בגישה המשלבת בין רוחניות למדע והבנה פיזיולוגית, הבאה לידי ביטוי בתרגול השם דגש על דיוק של התנוחות ועל עבודה מדויקת שהופכת את תרגול היוגה לזמין לכל אחד.

במרכז איינגאר יוגה לב תל-אביב מציעים לימוד יוגה בשיטת איינגאר על ידי צוות מורים מקצועי.  התרגול מבוצע בצורה שמותאמת לכל מתרגל על פי יכולתו וצרכיו תוך שימת דגש על בריאותו מבלי לסכן את גופו בפציעה. התרגול מהווה אמצעי יעיל לטיפול בגוף ובנפש, מביא לאיזון ובהירות מחשבה ומעולה גם לאנשים מבוגרים הסובלים מבעיות שונות, לרבות בעיות בגב.

 

הרשמה לשיעורי איינגאר יוגה

להרשמה לשיעורי איינגאר יוגה ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם מרכז איינגאר יוגה לב תל-אביב בטלפון 03-6020934.

 

 

Loading...