יוגה כאמצעי ריפוי


היוגה מאפשרת ריפוי בכך שהיא מחברת בין שלושה רבדים: הרובד הפיזיקאלי, הרובד האנרגטי והרובד הנפשי. בשלושת הרבדים הללו אנו קיימים, מתקיימים, ומקיימים. הרובד הפיזיקאלי  הוא גוף השלד; היציבה, הגמישות והחוזק.

הרובד הפיזיולוגי, מושפע מאיכות האנרגיה וזרימתה. הוא קשור במארג של מערכת הדם ומערכת העצבים. אלה שתי "רשתות" של אספקה ופינוי, שתפקודן ישפיע על בריאות האיברים הפנימיים. זרימת דם טובה הכרחית לבריאות הרקמות, ומערכת עצבים בריאה תומכת ברמת האנרגיה ואיכותה. רובד נפשי מתייחס לחוסן פנימי ויציבות מנטאלית. אלה מעלים את פוטנציאל ההתמודדות של מערכת החיסון.

היוגה משתמשת באסאנה- בתנוחה נכונה של הגוף הפיזיקאלי להשפעה על שני הרבדים הנוספים. כך היא הופכת כלי ניהול בידי המתרגל, על מנת להתגבר על המשבר הבריאותי. במקרים של יוגה טיפולית משתמשים בתמיכות כדי להישאר בתנוחה מספיק זמן לשיפור הזרימה של הדם, העצבוב והאנרגיה.

לדוגמא: תנוחה בשכיבה על הגב, שבה אנו תומכים את עצם העצה, מייצבת את האגן, וגורמת לשיפור זרימת הדם אל האיברים הפנימיים שבתוכו. כך משתפר תפקודה של המערכת הלימפתית ועימה מערכת החיסון. בכל תנוחת יוגה עלינו להקפיד על פתיחת בית החזה כך שהנשימה העמוקה והנינוחה תזין  את הרקמות בחמצן ותרגיע את מערכת העצבים. על התנוחות יש לחזור במהלך תקופה לפחות פעמיים בשבוע כדי שתהיינה מועילות. משמעות הריפוי בעזרת איינגאר יוגה היא לקחת אחריות על עצמינו  ודרך הגוף לחולל תהליכי ריפוי בכל הרבדים.

Loading...