שמרו על רצף


תעזבנו יום יעזבך יומים

יש במהלך השנה תקופות בהן מופעלים עלינו כוחות אדירים, שכאילו נועדו לשבש את שגרת חיינו. תקופה אחת שכזו היא תקופת החגים. לעיתים לא ברור אם זהו יום חג או שבת, או שמא שבת שמיד אחריה ערב חג שלאחר חצי יום מתרגש איזה איסרו-חג. וכל זה עם ארוחות עמוסות בכל טוב, שמשכיחות כל הבטחה קלורית או קולינרית שנדרנו, ולפני שמספיקים לכעוס או להצטער אנחנו בדרך לחופשה מרצון או בכפייה, למקום קרוב או הרחק מעבר לים.

בתקופות כאלה הראשונים להפגע הם ההרגלים הטובים שהצלחנו להכניס בעמל רב לחיינו. נתרכז בזה שנוגע לנו – היוגה. תירוצים תמיד יש בשפע. מסע בטבע או מסע קניות לצורך הכנת ארוחה, שגרמו להחמצת שיעור. ואז כשכבר יש מוכנות, פתאום נהיה חג והמרכז סגור. וכשנפתח צוהר קטן שבו יש לפנינו יום חופש שלם וגם מתקיים שיעור המתאים לנו, מתגלה בעיה קטנה והיא שאנו במרחק אלפי קילומטרים בחופשה.

(ואם הבשילו התנאים, הסתכלו על הנוף בפיתול)

חשוב לזכור שכמו בכל השקעה, שמאמצינו מתקבצים לכדי הישג, כך גם ביוגה. אם נעזבנה יום היא תעזבנו יומיים. במקרה הטוב נצטרך לחרוש שוב את התלם, ששזר את היוגה לתוך חיינו והפך אותם לטובים יותר. במקרה הרע, אנו עלולים להתרחק עד כדי ניתוק, ולשקוע בתוך הסברים ותירוצים. כולם טובים ומנומקים, אבל הם לא יקלו על המתח בשכמות שפתאום חזר וגם לא יאריכו את שרירי הירך, שחזרו והתקצרו כמו שעות האור בחורף. יוגה אינה דבר תיאורתי – היא מעשית. כדי ליהנות ממנה צריך לעשות. כל אחד מכם יודע מספיק תנוחות, כדי לבצע כמה מהן בעצמו. אפשר לתרגל בבית, בבית מלון, על חוף הים, על קצה של הר, בחדר האמבטיה או בחדר השינה. אפשר לשלב את האצבעות ולמתוח ידיים למעלה. להרפות את הבטן, להרים בירכיים ולהתכופף קדימה (ואם אפשר לגעת בריצפה). ומה רע באיזה כלב עם ראש למטה או אוטהיט טריקונאסנה? ואם הבשילו התנאים, הסתכלו על הנוף בפיתול. בין אם זה לכמה דקות או תרגול של חצי שעה או שעה. שימרו על קשר עם היוגה. שימרו על קשר עם עצמכם. היוגה יכולה לשפר את חייכם בכל מקום. גם בתקופות שבהן השיגרה היא מילה שתלושה מהמציאות. הקפידו לא לאבד איתה קשר, כי היוגה היא מתנה מופלאה שקיבלתם ואם תעזבו אותה יום, היא תעזבכם יומיים.

Loading...