איינגאר יוגה עושה טוב לנשים


במלאת עשור לשיעורי נשים במרכז הבאתי לפניכם מאמר המסביר את ייחודם וחשיבותם של שיעורי הנשים. את ההשראה ללימוד שיעורי נשים קיבלתי מדר` גיתה איינגאר, שבמשך שנים מלמדת ומפתחת את הוראת היוגה לנשים ואף כתבה את הספר GEM FOR WOMEN העוסק בתרגול יוגה התומך בשלבים השונים בחייה של האישה.

הרעיון העומד בבסיס השיעורים הוא שמתוך מלאי התנוחות של היוגה, קיימות רבות התומכות באופן מובהק בצרכים המיוחדים של האישה לאורך תקופות חייה השונות. תנוחות אלה, נלמדות בשיעור מתוך תשומת לב מיוחדת ובעזרת אביזרי תמיכה ומינוף הקולעים לצרכינו המיוחדים של הנשים. כך אנו הופכות יחד חולשות לחזקות, חולי לבריאות ועייפות לרעננות.

דוגמאות לנחיצות היוגה בחיי אישה:
בעידן המודרני אנו נדרשות לעמוד בסטנדרטים גבוהים של תפקוד. שחרור האישה משמעותו לא פעם נשיאה באחריות כפולה: טיפול במשפחה וקריירה. לעתים זה מעייף ולאורך זמן מתיש ופוגע בתפקוד כל התחומים. במהלך שיעורי נשים,  אנו מתרגלות תנוחות משקמות אנרגיה, המשפיעות ומשקמות על מערכת העצבים כמו שינה עמוקה ומרעננת. התנוחות מחזקות את מערכת השלד ואת האיברים הפנימיים, ומונעות מחלות שכיחות כמו צניחת רחם ושלפוחית השתן. תרגול נכון תורם רבות לחזקתה של האישה.
נשים העובדות בתוך ומחוץ לבית זקוקות לזמן איכות עם עצמן כאוויר לנשימה. ישיבה ממושכת מול מחשב, נשיאת ילדים, נהיגה,עייפות מצטברת, כל אלה מחלישים שרירים חשובים במערכת השלד, וגורמים לשינויים במפרקים ובעמוד השדרה.היוגה מונעת שינויים אלה ומשפרת מצב קיים. יציבה טובה מקרינה נוכחות אסרטיבית ונעימה. ומבחינה מנטלית זו דרך מצוינת לנקות את הראש, ולשפר תהליכי ריכוז וקבלת החלטות.
נשים המתכננות הריון, לידה ואימהות. תרגול יוגה לא יאוחר משלושה חודשים לפני הכניסה להיריון תורם רבות לתפקוד תקין של המערכת ההורמונלית, האחראית על יצירת העובר. התנוחות הייעודיות גורמות לחיזוק מכאני של הרחם וקרקעית האגן ושיפור הסירקולציה של הדם המזין את מערכת הרביה והרקמות בכלל. התרגול תומך גם במהלך ההריון, מסייע למהלך הריון תקין, מקנה כלים להקלה על כאבים ומקל על מאמץ הלידה. כמו-כן מחזק את מערכת השרירים והשלד ומונע כאבי גב ולחצים על קרקעית האגן. בזמן ההיריון משתנה רמת המודעות של האישה לעצמה ולתינוק שהיא נושאת ברחמה. כך גם משפר התרגול את רמת איזון ההורמונים, אשר נמצאים במצב סוער במיוחד במשך ההריון ובתרופה שלאחר הלידה. התרגול מסייע לשמירה על יציבות, שקט נפשי והפוגה ממתחים. התרגול חשוב גם לאמהות הנושאות את התינוק החל מרגע הלידה לרבות הנקות ובכלל, הזקוקות להחייאת שרירי הגב שנחלשים ומותשים מההנקות ונשיאת התינוק. תרגול נשים ייחודי לכל שלב מחייה, משפר ומחזק את השרירים הרלוונטיים לתפקודים אלו.
על פי דיווח של מתרגלות רבות שעברו היריון, תרגול מקדים מחזק את מערכות הגוף באופן משמעותי ועושה הבדל גדול באיכות החיים ובבריאותה של המתרגלת ההרה. היום ברור שגוף חזק, שליטה בו ובקצב הנשימה מסייעים רבות למהלך הריון תקין, לידה, והנקה ותמיכה הורמונלית ומנטלית. לאחר הלידה לגוף צרכים משלו. יש לחזק את שרירי רצפת האגן ולהחזיר את האברים שבחלל האגן למקומם ולאזן את רמת ההורמונים המשתוללים בגוף.
טיפול בתינוק ולעתים בילדים נוספים דורש השקעת אנרגיה רבה ואנו משתמשים בתנוחות יוגה להפגת העייפות השבת הרעננות ושמירה על מצב רוח מרומם. גיל מעבר מביא עמו שינויים הורמונלים רבים המלווים בתופעות, המקשות על האישה פיזית ומנטלית. גם כאן מתייחסת היוגה באופן מיוחד לתופעות ומקלה עליהן בהצלחה גדולה. היוגה מסייעת נגד אוסטיאופורוזיס והשמנת יתר.

קבוצת התרגול של ימי שלישי, הפכה מזמן למועדון מכורות ליוגה,ההוראה במסגרת זו, גורמת לי תענוג וסיפוק גדול כמורה, מתרגלת יוגה וכמובן כאישה. יוגה היא מתנה גדולה לאישה אותה אנו מעניקים במסגרת שיעור נשים חדש. השיעור מלווה בתמיכה ועזרה של אסיסטנטית כדי להעניק יחס אישי לכל אחת. שיעור יוגה הוא מרחב זמן והזדמנות פז למילוי מצברים, חיזוק והמרצת הגוף ושיפור איכות החיים.

להעשרה נוספת, ניתן למצוא מאמרים נוספים באתר

  1. בברכת בריאות פיזית ומנטאלית
    נעה צוייג
Loading...