יוגה אחרי פריצת דיסק


התחלתי לתרגל יוגה והפסקתי לקחת תרופות

דן בן ארי – מנכ"ל חברת המיתוג Parazar

לפני שבעה חודשים נותחתי בצוואר בעקבות פריצת דיסק. הניתוח הצליח והלחץ על חוט השדרה שוחרר לחלוטין, אולם  לחץ רצוף של 10 שנים פגע בעצב, וגרם לי לכאב חד באצבעות יד שמאל 24/7. התייעצתי עם מספר רופאים והמסקנה של כולם היתה, שמדובר בפגיעה בלתי הפיכה ושכנראה איאלץ לחיות כל החיים על תרופות ועם תופעות לוואי שמקשות על תפקוד רגיל. מבחינתי זה לא היה פתרון – פשוט לא אופציה. החלטתי שאני יוצא למסע ריפוי עצמי נטול תרופות. ניסיתי הכל ובמקביל: אוסטאופתיה, הידרותרפיה, פיזיוטרפיה ויוגה. כך הגעתי למרכז איינגאר יוגה – לב תל אביב.

את נעה אני מכיר שנים רבות. עוד לפני הניתוח התקשרתי להתייעץ איתה לגבי שיטת הניתוח שבה כדאי לבחור. הבטחתי שאחרי הניתוח אגיע אליה, כדי להתחיל לתרגל. כך עשיתי. נעה כהרגלה היתה אופטימית. אמרה שזה יקח זמן אבל ״אנחנו נוציא אותך מזה״. מכל הרופאים והמטפלים שפגשתי עד אותו רגע נעה היתה המקצועית ביותר ושיתפה אותי בכל שלב בתהליך.  הסבירה לי בפירוט על כל המבנה האנטומי של הגב, על העבודה שלנו שמטרתה להביא  ליציבה נכונה, על החשיבות שבהזרמת דם למקום הפציעה שיביא לריפוי  ועל השלב שבו ישלח סימון לחיישנים במוח, שהכל מתחיל להיות בסדר.לאחר מספר שבועות של תרגול, הבנתי וגם הרגשתי, שהיוגה היא כלי הריפוי המרכזי בתהליך. בהדרגה הפסקתי את כל הטיפולים האחרים. היוגה היא כלי אקטיבי שאתה חלק מהתהליך עצמו. אתה לא שוכב במצב פאסיבי-אתה עובד, אתה חלק אקטיבי בתהליך הריפוי.

תהליך הריפוי אמנם לא הסתיים, אני מתקדם לאט לאט. זהו תהליך. אבל בלי קשר לתוצאות בענין הפיסי בגללו באתי, את היוגה אני לוקח איתי להמשך המסע של החיים עצמם. היוגה מאזנת ומבריאה אצלי את הגוף והנפש. אני מרגיש את זה מבפנים.

Loading...