רוצה לראות את האור?


נעה צוייג משתפת ברשמים מביקורה במרכז איינגאר יוגה בפונה.

שיעור נשים. גיתה איינגאר, המכונה בחיבה גיתג'י , מלמדת כיצד לתרגל תנוחות עמידה בסיסיות, באופן שיביא לאיזון את זרימת האנרגיה באידה (המסלול השמאלי לאורך השידרה) והפינגלה (המסלול הימני). הזיעה נוטפת לארץ, הנשיפות מתפזרות בחלל החדר והרוח נוסק לגבהים. לכל אחד מבני משפחת איינגאר יש יכולת ייחודית, ליצור איכות של דריכות בשיעור. אין מצב לנפילות מתח לכל אורך השיעור. אצל גיתג'י המתח מורכב מהחומרים הבאים:

1. אושר גדול על שזכית בשיעור שלה.
2. חרדה לבריאותה ותפילה בלב שהיא תעבור את השיעור בשלום – פיזית ומנטאלית.
3. ההכרח להמצא בסינכרוניזציה מלאה, ולא להחמיץ שבריר שנייה או הוראה, שהרי היא רואה הכול!
את המתח באוויר אפשר לחתוך בסכין.לקראת שיאו של השיעור המרומם הזה, היא פונה בקול מתוק לאחת התלמידות ושואלת אותה: "את רוצה לראות את האור?" התלמידה הנהנה בהסכמה. קולה של גיתה משתנה באחת, והיא משגרת לכיוון התלמידה: "אז תפקחי את העיניים, השמש זורחת ויש אור!"

מכאן היא ממשיכה ומתלוננת בפני אותה תלמידה באירוניה "אם הייתי אומרת לך לפתוח איזה צ'קרה כדי לראות את האור, היית סוגדת לי, מכנה אותי סוומיג'י ואומרת שאני מורה רוחנית." בדיוק בגלל האמיתות הקטנות והמפוכחות האלה, אני ממשיכה לבוא לכאן כל שנה. כן, כדי לראות את האור צריך קודם כל לפקוח עיניים.

פונה, יוגה
חוץ מיוגה יש בפונה גם בהוגה (כל מה שקשור בתענוגות החושים – הניגוד של יוגה). אז כדי לאזן, יצאתי לרכוש לי סנדלים ברחוב הקניות הידוע לקשמי רואוד. בחנות קלסטרופובית, עמוסת צ'פל (כפכפי אצבע), הצליח המוכר החרוץ לשכנע את חברתי קטיה ואותי לרכוש שני זוגות צ'פל לכל אחת. כמקובל במקרה כזה שאלתי על הנחה, והוא הזדעק:

"Madam, it is a very very good leather, made from automatic dead cow ". זה דרש כמה בירורים ושאלות הבהרה, כדי להבין שהוא מתכוון לכך שהפרה מתה מוות טבעי, ולא הרגו אותה בשביל הצ'פל. הרי בהודו הפרות קדושות. אז זהו, בשביל מצפון נקי צריך לשלם יותר, ולי יש סנדלים שעשויות מ Automatic dead cow.

באותה חנות עמוסה, תוך שאנו מודדות, שמענו רשרוש וגילינו מאחורי קופסאות  הנעלים ברהמין, יושב על הרצפה ומשחיל בריכוז מאלות (מחרוזות) מראשי פרחים. מה הקשר בין צ'פל למחרוזות פרחים? הודו, זה הקשר. הודו היא החוט שהופך כל אסופה של פריטים למחרוזת צבעונית.

Loading...