כנס עם גיטה


ברק אגיב, מהכנס הנערך בפונה


בכל פעם שגיטה נכנסת לאולם ההתרגשות מאוד גדולה – כולם נעמדים על הרגליים ומלווים אותה במחיאות כפיים עד שהיא מתיישבת על הכסא (יודעי דבר אומרים שזה אותה הכסא שגורוג'י השתמש בו) ו"משחררת" אותנו חזרה לישיבה.

אתמול, רגע לפני שהתיישבנו, מישהו צעק לה "מזל טוב גיטה". היא חייכה ושוב כולם מחאו כפיים. היום התברר שיום ההולדת שלה הוא בכלל ב-7.12 (היום).

היא גורמת לכולם לסמוך עליה בעיניים עצומות ושוברת הרגלים כל פעם מחדש. לפני כמה ימים למשל היא אמרה שהגיעה אליה שאלה לגבי מה אפשר לאכול ומתי אפשר לאכול לפני תרגול. אחרי שהיא פרשה את משנתה בנושא נעמדנו והתנוחה הראשונה שתרגלנו הייתה פריווריטה טריקונסנה. משם המשכנו לפריווריטה פרשווקונסנה עם שהייה של בערך 2 דק' בכל צד ועם 3 חזרות בכל צד. היא משתמשת בחידודי לשון – היא הכניסה אותנו לסרוונגסנה ואמרה שחלק מהאנשים נראים כמו סימני שאלה, וברגע שהישבנים ינועו פנימה השאלה תפתר.

באחד משיעורי הפראנאיאמה גיטה לימדה אותנו איך להכנס לג'לדהרבנדהה בשיטות שונות והשקיעה בנושא בערך חצי שעה(!). אני חייב שלעיתים קרובות אני מתעפץ בשוואסנה של תחילת השיעור, ושהחוויות שאני שומע מאנשים אחרים דומות לשלי – או שהם מתעפצים או שהם שומעים את ההוראות שלה, אבל לא מקשיבים.

בתחילת הכנס קיבלנו לו"ז שכלל פעילות שמתקיימת אחרי ארוחת הצהריים (הרצאה/סרט/צ'אנטינג…). בפועל יוצא שכמעט בכל יום משנים את התוכנית המקורית. התוצאה היא בד"כ טובה. אבהיג'טה, ראג'ווי ובירג'ו העבירו הרצאות בצורה מעניינת וסוחפת.

היום חיכתה לנו הפתעה. בכל יום יש על המסך את הסידור של אותו יום לפי חלוקה לצבעים. היום נוסף צבע חדש לאמצע האולם ועליו היה רשום "הפתעה". ביקשו מכולם להכנס עם מזרון בלבד ובלי שום ציוד אחר. להרבה מאוד אנשים היה קשה עם השינוי הפתאומי, אבל בסוף דברים הסתדרו. ההפתעה הייתה כמות גדולה של ילדים שלומדים באינסטיטוט ובמומבאיי. גיטה העבירה לכולנו שיעור לילדים והיה פשוט מאלף.

בערב השלמנו צ'אנטינג של kavaliya pada עם סוניטה (שהייתה אסירת תודה על הסבלנות שלנו) ומיד לאחר מכן היה סשן של שאלות ותשובות עם גיטה. אנשים רשמו על פתקים שאלות בנושאים שונים והשאלות נשאלו על הבמה ע"י ראג'ווי.

מההכרות הקצרה שלי עם גיטה אני יכול לומר שהיא מבריקה, שיטתית בצורת הלימוד וגם מצחיקה.

נשארו עוד שלושה ימים לכנס. אין לי מושג למה לצפות כיוון שכל יום מפתיע אותי מחדש.

Loading...