כנס יוגאנושאסנאם 2015


ממשיכים בדרכו של גורוג'י

 

זהו היום הרביעי מתוך שמונה בכנס. האנשים שהתקבצו ובאו מכל קצווי העולם הם בבחינת הבעת אמון ואמירה ברורה שממשיכים בדרכו של ב.ק.ס איינגאר. הכנס מאורגן לעילא ולעילא ויש בו הרבה מעבר לתרגול. ישנן הרצאות מרוממות ומרגשות, הקרנות סרטים שטרם נראו וגם קונצרטים. היום, אחרי הפסקת הצהרים כיבדו את משתתפי הכנס "יוגאנושאסנאם" בקונצרט לכינור וטבלה. המאסטר, נגן הכינור סיפר שאחד ממוריו היה יהודי מנוחין. מי שהיה תלמיד יוגה של ב.ק.ס איינגאר והראשון שהביא  אותו לאירופה "והשאר זה היסטוריה" כמו שנהוג לומר. המאסטר סיפר שגורוג'י נהג לומר שהמוסיקה חשובה, כי היא מנקה את האבק מהמוח. מוסיקה היא זרימה והזרימה מנקה. כמו המוסיקה גם היוגה מנקה. מנקה את הגוף, מנקה את המיינד.

בכל בוקר מתרגלים ארבע וחצי שעות, תחילה אסאנות ואחר כך פרניאמה. בצהרים מוגשת ארוחה ואחר כך שעתיים וחצי נוספות מוקדשות להרצאות, סרטים או שאלות ותשובות. רוטינה מופלאה. האולם מקושט בבאנרים ענקיים עם תמונות של גורוג'י בתנוחות מרהיבות. אל מול התמונות האלה קשה שלא לחשוב על אמירתו: "אתם רואים את האסאנות שלי, אבל אני רואה בכל תנוחה את היוגה בשלמותה". בכנס הזה ניכר מאמץ כנה להעביר את המורשת הזו של גורוג'י, שבבסיסה שאיפה בלתי מתפשרת לשלמות, לחוויה אבסולוטית, לרוממות רוח אל מעבר לחולין ולארצי. ההוראה של גיתה איינגאר בהירה, חדה, מרתקת. היא לוקחת  1500 תלמידים צעד צעד בתוך האסאנה, ומאסאנה לאסאנה ומאסאנה לשואסאנה ולפרניאמה.

למרות המספר העצום של התלמידים הנוכחים באולם, יש אוירה אינטימית, שהרי כל ההמון הזה שותף לשאיפה אחת: ללמוד יוגה – להיפתח לאור שיחדור ויחליף את הבורות. כמה סמלי שהכנס מתקיים בחנוכה, חג האור שלנו. הכול זורם כאן כמו הראגות ששמענו בקונצרט. כאמור, הזרימה מנקה, מרעננת, מעוררת ומרוממת. כולנו מהווים את דור ההמשך של היוגה, "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן". גורוג'י אמר: "הסוף שלי הוא ההתחלה שלכם". הלוואי שנצליח לשמור על השלהבת.

Loading...