יוגה לשימושים רפואיים


כתוצאה מחשיפה של העולם המודרני לעולם היוגה אשר מגיע ממדינות המזרח הרחוק, באפשרותו של כל אדם מערבי להתנסות בסוגים שונים של יוגה בסביבתו הביתית. קיימים זרמים מגוונים של יוגה וביניהם איינגאר יוגה שמלמדת דיוק ועקרונות ביו מכאניים, שיווננדה יוגה שהיא יוגה של דבקות וענווה, אשטנגה יוגה שמלמדת אודות תרגול דינמי ואינטנסיבי אשר מתבסס על תנועתיות, טאנטרה יוגה שמתבססת על סובלימציה של האנרגיה ובמרכזה אדם ואושרו, קונדליני יוגה הכוללת מנטרות ותרגילים , מדיטציה ובכל השיטות תמיד מתרגלים הרפיה..

המטרה של היוגה הטיפולית
אחת הטכניקות הפופולאריות יותר הינה יוגה טיפולית שנשענת על עקרונות היוגה שפותחה בהודו לפני אלפי שנים. סגולותיה של יוגה טיפולית מפורטים במאמרים מחקריים רבים. יוגה מסוג זה, נותנת מענה לטיפול אפקטיבי ומקצועי לבעיות בריאותיות שנובעות מאורח חיים מהיר ולחוץ של האדם בעולם המודרני ממש כמו תעודת ביטוח בריאות. בנוסף, יוגה מסוג זה מועילה במיוחד למטופלים אשר עברו פציעה גופנית או טראומה נפשית ומבקשים להשתקם בצורה הדרגתית ובטוחה. היוגה נותנת מענה גם למחלות גנטיות, ומחלות אוטו אימוניות.

הטכניקה של היוגה הטיפולית
יוגה טיפולית פועלת במטרה לאזן  את הגוף והנפש של המתרגל ולשחררו ממתח נפשי ומועקות פסיכולוגיות. לעיתים רבות תחושות שליליות נגרמות  מתלות חומרית וכבילות, היוצרות אשלייה. כל יום אנו צוברים כשיגרה תחושות שליליות. אימון  יוגה מנקה את התחושות השליליות ומביא לאיזון האנרגיה, לתחושת רעננות ושמחה, ובריאות טובה. היוגה מציעה סדרות של תרגילים הנכונות לכל אדם, אך מעבר לסדרות הבסיסיות צריך להתאים את התרגול לכל מתרגל על פי מצבו הגופני והנפשי, על מנת להשיג את התוצאה הרצויה של הרמוניה בין הגוף לנפש. התרגילים שעליהם מבוססת יוגה טיפולית נועדו לעורר את הכוחות הפנימיים ולחזק את המערכת החיסונית. תנוחות מסוימות מצוינות להגברת רמת האנרגיה המצויה בגוף. לצד ההתחזקות ושיפור יכולת התפקוד, כל מי שחווה תרגול מעיד על שיפור כללי בתחושות של שלווה פנימית ורוגע, ושיפור מצב הרוח, המצב הנפשי והבריאות בכלל.

Loading...