יוגה לטיפול בהפרעות אכילה


חדשות איגוד הפסיכולוגים האמריקאי: יוגה לטיפול בהפרעות אכילה

פורסם על ידי צוות בטיפולנט ב – 24/06/12
קטגוריות: מאמרים מקצועיים

בשנת 2011 פירסם איגוד הפסיכולוגים האמריקאי עדכון לגבי יעילות השימוש ביוגה כחלק מתוכנית הטיפול בהפרעות אכילה.

יוגה מומלצת פעמים רבות כחלק מתוכנית הטיפול הכוללנית להפרעות אכילה הן כחלק מהטיפול והן כתחליף לתרגול גופני מאמץ יותר אשר עלול להביא לאובדן קלוריות מוגזם. אחת מהנחות הבסיס של השימוש ביוגה בהפרעות אכילה היתה כי יוגה יכולה לתרום הן להפחתת חרדה והן לחיזוק היכולת של המטופלות לקבל את גופן.

סמוך לפרסום המלצת איגוד הפסיכולוגית האמריקאי נערך מחקר בו השתתפו 50 מתבגרים אשר סבלו מבולימיה, אנורקסיה והפרעות אכילה לא ספיציפיות, במטרה להעריך את השפעת תרגול היוגה על הסימפטומים של הפרעות האכילה. המטופלים הוקצו באופן רנדומלי לקבוצת הטיפול הסטנדרטי שכללה פגישות דו-שבועיות עם רופא או דיאטנית, או לקבוצה שקיבלה בנוסף לטיפול הסטנדרטי גם תרגול יוגה דו שבועי במשך שמונה שבועות.

הסימפטומים של הפרעות האכילה נמדדו שלוש פעמים: לפני תחילת ההתערבות הטיפולית, מיד אחריה וחודש לאחר סיום ההתערבות. כמו כן, נמדדו רמות של דיכאון, חרדה, ומידת העיסוק באוכל.

ממצאי המחקר העידו על כך שסימפטומים של הפרעות האכילה ירדו באופן משמעותי יותר בקרב נבדקים שתרגלו יוגה. הירידה התרחשה הן מיד לאחר כל תרגול של יוגה והן באופן כללי. הנבדקים שתרגלו יוגה אף שמרו על ההישגים הטיפוליים עד לפגישת המעקב בעוד שנבדקים שקיבלו את הטיפול הסטנדרטי שבו לסימפטומים הראשוניים עד לפגישת המעקב.

לא ניכרו הבדלים ברמות החרדה והדיכאון בין קבוצת המחקר לקבוצת הביקורת.

ביבליוגרפיה

Yoga: A beneficial technique for the treatment of eating disorders.  Carei, T. R.; Fyfe-Johnson, A. L.; Breuner, C. C.; Brown, M. A. Clinician`s Research Digest; Aug 2011; 29(8) [American Psychological

Loading...