יוגה ככלי איזון פנימי


יוגה, ובתרגום חופשי לעברית חיבור, איחוד או מיזוג, הינה מסורת עתיקה שבסיסה בהודו. מקורה של המילה יוגה הוא ביוג`, שפירושו עול, ומכאן משמעותה הנוספת שהינה הרתמות למציאת איחוד בין הגוף לנפש, כמו גם בין האדם לאלוהות. כך, הפילוסופיה ההודית גורסת כי הקיום מבוסס על רוח אוניברסלית שהיא כוח עליון אחד, כאשר ביכולתה של היוגה לתת כלים להשגת איחוד עימה.

יוגה ואיזון פנימי- הכיצד?
יוגה, בתיאור מופשט אך מדויק, מאפשרת חיבור של הגוף עם הנשמה. כך, אימון ביוגה נועד ללמד את הגוף להגיע לנשמה ולקשור את השניים באופן מודע. טכניקות היוגה השונות יוצרות שילוב הרמוני בין המישור הפיסי למישור הרוחני ומהוות אמצעי להזרמת התודעה תוך התמקדות בפעילויות ההווה, כגון קצב הנשימות, גבולות הגוף או סוגים נוספים של פעילות.

יוגה – בריאות פיסית ומנטלית כאחד
לצד יתרונותיה המנטליים הרבים של היוגה, עליהם יעידו מאות אלפי מתרגלים ברחבי העולם, זו מאופיינת גם ביתרונות פיסיים מוכחים. כך, מסייעת היוגה בפעילותם התקינה של מערכות כלי הדם והלב, כמו גם מערכות הנשימה, הכליות, העצבים, העיכול ואף מערכות הרביה והבלוטות. במקביל, ליוגה ערך בריאותי בכל הנוגע לתפקוד השרירים, העצמות, והמפרקים בגוף. לא בכדי נאמר כי נפש בריאה שוכנת בגוף בריא, והיוגה היא זו הממחישה שילוב מופלא זה באופן אידיאלי.

Loading...